آریاآریا، تا این لحظه: 10 سال و 6 ماه و 14 روز سن داره

مادرانه برای آریا

تو كه ماه بلند آسموني

1393/10/7 11:00
نویسنده : مامی الی
663 بازدید
اشتراک گذاری

 

بالاخره روزهاي سرد زمستوني هم از راه رسيد و پسرك شيرين من 14 ماهه شد آن هم از نوع ماه شب 14.آبنبات شيرين و كنجكاوي كه حالا شيريني راه رفتن را تجربه ميكند و هر روز از اين توانايي جديدش بيشتر لذت ميبرد و گاهي سعي ميكند يكي از اسباب بازيهايش را هم در اين قدم زدن شريك كند ولي معمولا انتخاب اسباب بازي هايي كه يا هم قد خودش است يا كمي از اين وروجك شيرين كوتاهتر است با دردسرهاي خاص خودش همراه ميشود و معمولا اين اسباب بازي بخت برگشته است كه تسليم اراده نوتلاي خانه ميشود حالا يا با قل خوردن يا با پرتاب شدن به مقصد مورد نظرسکوت.

اما اين روزهاي مادر هم رنگ و بوي عجيب خودش را دارد . يك حس عجيب از سكون! روزمرگي هاي هميشگي كار و خانه را كه كنار بگذارم، درونم در يك نقطه خاص ايستاده است ،نه حركتي دارد و نه من دوست دارم حركتي داشته باشد. حس عجيبي است مثل تصوير ثابتي شده ام. هواي هيچ چيز به سرم نميزند. نه خريدي نه گردشي نه حتي دلم ميخواهد مهماني بروم يا مهماني بدهم. شايد اگر همين شغل كارمندي ام هم نبود مدام در خانه ميماندم.عجيبتر اينكه اين حس برايم خوش آيند است دلم ميخواهد در همين سكون بمانم و حتي تلنگري هم به من نخورد. با نزديك شدن دوره امتحانات اين حس بيشتر هم خواهد شد، چون همراه زندگي ام هم تا چند روز ديگر مشغول امتحانات پايان ترم خواهد شد و مجالي براي اصرار بر گردش هاي گاه و بي گاه و ضروري و غير ضروري در شهر را هم نخواهد داشت. و من دلم ميخواهد همين طور با كتابي كه مرا سخت در كام خودش كشيده مشغول باشم و با پسركم. حتي دلم ميخواهد وقت بود و ميتوانستم چند روزي در خانه بمانم و حتي آشپزي هم نكنم!! و فقط كتاب و آريا مشغولم كنند.

 

 با اصرارهاي پدر بالاخره عكسي كه آريا چكمه به پا كرده هم داريم.كلا اين پسرك شرين ما از هرگونه كفش و پاپوشي گريزان است و تنها با اين چكمه كنار مي آيد، آن هم نه در هر فضايي فقط بعد از نشستن در ماشين!

 

 

يكي از نوستالژي هاي دوست داشتني من چيني هاي گل سرخي است كه هميشه ديدنشان مرا به ايام شيرين كودكي ميبرد. مادربزرگ عزيزم  يك دست كاسه ماست خوري گل سرخي به آريا هديه دادند كه طي سرك كشيدنهايش به كابينت ها سراغي هم از اين كاسه هاي زيبا گرفت.

 

 

و مديونيد  اگر فكر كنيد اين خرابكاري ها كار شاهزاده من است!

 

به قول فيلم هاي پليسي " مجرم هميشه سر صحنه جرم بازميگردد"، آن هم به قصد خوردن تكه هاي گچ ديوار!سکوت

 

اين هم عكسهايي نه چندان واضح از قدم زدنهاي نخستين پسركم كه بيشتر مرا به ياد اولين گامهاي نيل آرمسترانگ بر كره ماه مي اندازد، مخصوصا زماني كه كاپشن سرهمي اش را ميپوشد اين شباهت بيشتر به چشم ميزند.

و يك فرود موفقيت آميز بر روي كره ماه كه نه، روي فرش راه روي اتاق خواب و لبخندي كه براي من از هر شكلاتي شيرين تر است.

مدتي بود وقتي ما مسواك ميزديم براي آريا بسيار جذاب به نظر ميرسيد و اصرار مداومش براي گرفتن مسواك هايمان من را بر اين داشت كه بالاخره مسواكي غير انگشتي براي آريا تهيه كنم. البته بماند كه از همان روز اين شور و شعف از سر گل پسرمان افتاد.

اين هم اولين مسواك ماه زيباي من.

قبل از اينكه وارد خلصه عجيب اين روزهايم شوم براي آريا شال گردني بافتم كه  البته طبق معمول، كارهاي نهايي و تزئيني اش را مادر عزيزم عهده دار شدند. اين شال گردن قرار بود كلاه و دستكش هم داشته باشد كه با شيطنتهاي روز افزون آريا و نياز به مراقبت دائم از او، ادامه امر بافتني از طرف ماماني خانم بنده ممنوع اعلام شد و كلافهاي كاموا به سبد مربوطه منتقل شدند تا شايد سال ديگر.شايد!

و اين هم كتابي كه اين روزها دوست و هم كلام من شده.

چاپ اين كتاب كه از كتابخانه خاله عزيزم امانت گرفته ام تقريبا هم سن و سال خودم است و تنها يكي دو سالي با من اختلاف سني دارد.

و چند عكس از آريا به عنوان حسن ختام پست 14 ماهگي

 

پسندها (9)
مطالبی دیگر از این نی نی وبلاگی

نظرات (11)

زهرا (گل بهشتي من)
15 دی 93 11:19
چه آرامش غریب و جذابی! نووووووش! عزیزم هر چند که چینی گلسرخی خیلی قشنگه ولی فدای سرتون. کم کم باید عادت کنی چون تا یه مدت از این برنامه ها زیاد دارین.مخصوصا اگه مثل من دلت نخواد وسایلتو جا به جا کنی. مریم راس میگه که تازگی شبیه خودت شده ها! براش اسفند دود کن. و باز هم یک اثر هنری از بانو الی که من نمیدونم با این شکلات توی خونه چطور به این کارا میرسه؟ اینام برای شما
مامی الی
پاسخ
مرسي زهراي عزيزم كه پاي ثابت وبلاگ ما هستي هميشه ديدن نظرات زيبا و پر از لطف و محبتت برام شيرينه و هميشه منتظرت هستم.راست ميگيد شبيه خودم شده؟ دوتايي شام بيايين خونمون. البته چند تا عكس دوران بچگيم هست كه خودمم شباهتشو احساس ميكنم. چقدر شكلكاي خوشگلي برام فرستادي عشقولي من. منم كه حسابي اينجوري شدم . روي ماه كولوچه منو ببوسا. خيلي وقته نديدمش دلم براش محو شده.
مامان دردونه
15 دی 93 13:26
قربونت بشم من وووروجک 14 ماهه 14 ماهگیت مبارک عزیز دل خاله
مامی الی
پاسخ
خدا نكنه خاله جون. خيلي ممنون لطف داري.
مامان دردونه
15 دی 93 13:27
عزیزمی...ماشاا... به این همه شیطنت... من عاشق این سرک کشیدناشونم... ایشاا... همیشه سالم و سرحال باشید
مامی الی
پاسخ
مرسي خاله جون بالاخره پسر بچه است و شيطنتاش روي گل آنيتا جونو ببوسيد.
مامان آریانا پرنسس مبارز
15 دی 93 13:47
سلام الی جون ..چینی های گل سرخی کلی خاطرات را برای من هم زنده کرد .. ماشاا... آریا جان نسبت به عکسهای قبلیش تغییرکرده ... خدا نگهش داره ... ببوسیدش
مامی الی
پاسخ
ممنون عزيز دلم فكر ميكنم چون دندون درمياره حالت چهره اش عوض شده.ممنون گلم خدا آرياناي خوشگلمو حفظ كنه.
مامان آریانا پرنسس مبارز
15 دی 93 13:50
ضمنا شال گردن آریا جان خیلی خوشگل شده ... دست مامان هنرمند دردنکنه
مامی الی
پاسخ
خيلي ممنون عزيز دلم لطف داري قابلي نداره.
مامان آنیسا
17 دی 93 9:26
منم هر از گاهی میرم تو لاک خودم گاهی وقتا واقعا نیازه چه شیطون بلا شده این گل پسری امان از روزی که این وروجکا راه بیفتن دیگه کار و زندگی تعطیل میشه شال گردنیش خیلی خوشکل شده منم بافتنی رو دوست دارم ولی حوصلشو ندارم
مامی الی
پاسخ
واقعا هم رفتم تو لاك خودم نميدونم چه حسيه ولي بهش نياز دارم شايد بعد از بزرگتر شدن بچه ها اين حس بوجود مياد. همه شيطنتاي بچه ها يه طرف اينكه نميدونن چي براشون خطرناكه يه طرف گاهي از ساده ترين چيزها كلي خطر و دردسر درست ميكنن. درمورد بافتني هم خيلي لطف داري عزيزم قابلي نداره.
مامانی عسل
17 دی 93 22:06
سلام دوست خوبم یکی یه دونه ما عسل ور جشنواره شرکت کرده . ر.زهای آخر جشنواره هست و به رای و حمایتت نیاز داره.خوشحال میشم عدد 90رو به شماره 1000891010 پیامک بزنی تا به رای هاش اضافه بشه.از هر خط فقط یک رای ثبت میشه.لطفا اگر می تونی رای های بیشتری بهش بده. ممنون .به ما هم سر بزن خوشحال می شیم.
مامان خدیجه
18 دی 93 8:51
14ماهگيت مباركه عزيزم خرابكاريهاي كوچولوهاي زيبامون هم واقعا شيرينه ايشالا هميشه سالم وتندرست باشه از طرف من روي ماهش رو ببوسيد
مامی الی
پاسخ
مرسي عزيز دلم خيلي لطف داريد. نگار كوچولوي دوست داشتنيمو ببوسيد.
مامان دردونه
18 دی 93 12:24
خثوثی داری عزیزم
مامی الی
پاسخ
باشه گلم.
✿مامان آروشا✿
20 دی 93 10:28
سلام مامان الی گل. 14 ماهگی شازده کوچولو مبارک. مثل همیشه زیبا و دوست داشتنی. راستش من هم گاهی اوقات خیلی ثابت و یکنواخت میشم. اما برعکس شما اصلاً این حالم رو دوست ندارم و فکر میکنم حتماً باید یک کاری انجام بدم. شاید بعضی وقتها باید بیخیال همه چیز بشم و از این حسی که بهم دست داده مثل شما لذت ببرم. من هم درست مثل شما وقتی اشتیاق آروشا رو برای مسواک زدن دیدم براش مسواکی مناسب خودش تهیه کردم ولی درست بعد از خرید اون اشتیاق مسواک زدن از سرش افتاد. به قول دوستان چینی گل سری هم فدای سر گل پسرمون خداروشکر که خودش چیزیش نشده. آروشا هم به محض راه افتادن سری به ویترین چینی هایی که حتی یکبار هم ازشون استفاده نکرده بودم زد و یکی از بشقابها رو شکست. میدونی اصلاً از شکستنش ناراحت نشدم بیشتر از دست همسرم ناراحت شدم. چون بارها بهش گفته بودم که در کابینت ها و ویترین رو در بیاره. البته که فدای سر بچه ها. چه عکس های بامزه ای از آریای گلم گذاشتین. مخصوصاً اون عکسی که روی میز تلویزیون نشسته و داره میخنده. خدا حفظش کنه. راستی شالگردنی هم که برای آریای گلم بافتین بینهایت زیباست . دست شما و مامان گلتون درد نکنه. امیدوارم همیشه شاد و سلامت باشین. به خدا میسپارمتون.
مامی الی
پاسخ
سلام سيما جان خيلي وقت بود بهم سرنزده بودين دلم براتون تنگ شده بود.منم گاهي اينجوري دچار ركود ميشم اما اين اولين باره كه از اين ركود و سكون لذت ميبرم نميدونم چرا اينجوري شدم. مثل اينكه احساس بچه ها به مسواك مسريه خخخخ البته خاصيت بشر همينه تا چيزي رو بدست نياورده خيلي براش ارزشمنده.آخي نازي آدم گاهي انقدر از يه سري وسايل مراقبت ميكنه كه وقتي اتفاقي ميافته بيشتر به خاطر اون همه دقتش ناراحت ميشه فداي سرش. مرسي سيما جان از نظر لطفت به آريا. روي ماه آروشاي عروسكمو ببوس.
حانیه
2 بهمن 93 18:14
ای جانموروجک شیطون
مامی الی
پاسخ
يعني وروجك مال يه دقيقه امه خاله جونم.