آریاآریا، تا این لحظه: 10 سال و 6 ماه و 13 روز سن داره

مادرانه برای آریا

واژه سرايي

1394/11/4 8:32
نویسنده : مامی الی
818 بازدید
اشتراک گذاری

اينكه بچه ها واژه ها رو اشتباه تلفظ كنن طبيعيه و البته يكي از شيرين ترين دوران هاي بچه داري همين زمانه. بچه ها يه سري از كلمه ها رو اشتباه تلفظ ميكنن و يه سري رو كلا تغيير ميدن نوتلاي منم استثنا نيست و من براي اينكه فراموش نكنم ميخوام بنويسمشون.

تابول = تابلو

ته تر= تراكتور

آكه = قطار سکوت

داك = اردك

پانتول = پاندا

شي شي = شيشه

خوده = شكلات درسخوان (از بس شكلات ميخوره وقتي خاله ميخواد بهت شكلات بده ماماني ميگه خورده برا همين فكر ميكني اسم ديگه شكلات خورده است خخخ)

امنه = انگور البته جديدا ميگه انگوري

دندم = گندم

لولو = لوله

بني يا بنت = بستني

دني = دنت

پانو = پايين

پته = بچه

پتي = پتو

چيپ = همه تنقلات شور

شوكه = سوخت. شيشه پاك كن رو زدي به چشمت و من فورا شستم و گفتم چشمت سوخت؟ حالا هي ماجرا رو به زبون خودت تعريف ميكني كه آب پاش چشم شوكه.

دمبوري =  دمپايي

اوبوته = اتوبوس

آنباته = آبنبات

كك تلد = كيك تولد

ميخرونه = يه فعل جديد من درآوردي وقتي ميخواد چيزي رو به زوط براش بخريم. خندونک

پلو = غذا

سوكر = سوكر (ورزش)

كنتوله = كنترل البته به تلويزيون هم همينو ميگي.

مونا = نيما سکوت

فعلا همينا يادم بود.

پ ن 1: 

هانگوري = همبرگر

اوپتاپته = افتاده

خاموش = روشن 

آسكي = آيس كريم

كبات = كتاب حتي گاهي ميگه كباب كه بايد بر اساس شواهد و قراين بفهميم كتاب ميخواد يا كباب.

شونگال = شونگال خخخخ

پ ن 2: ادامه ماجرا

خشگوش = خرگوش

مونوين = مينيون

پنگوئين = پنگوئن، مك كوئين ، عمو پورنگ خندونک

جيجو = جوجه

گوسقند = گوسفند

خوريس = خوروس

ايسپان يا ايسپانت يا ايسپانته = اسمارتيس

ني ني عسيلي = ني ني عسلي (كتابي كه دوست داري) البته گاهي نيني علسي هم ميگي عسل خان.

سيات = سياه

سپيد هم كه معادل سفيد.

اوه جديدا وقتي چيزي ميخواي سرتو كج ميكني و ميگي مثلا سي دي ميخوااااااااااي بعد هم ميگي چشم.

وقتي گريه ميكني و مياي بغلمون به خودت ميگي جانم يا جانا. به ماماني هم زياد جانا ميگي محبت

 

پسندها (5)
مطالبی دیگر از این نی نی وبلاگی

نظرات (11)

زهرا
5 بهمن 94 9:01
واي خدا جون. اون عسل كوچولو الان كه حرف ميزنه چجوري شده؟؟؟؟؟
مامی الی
پاسخ
قربونت خاله مهربونش. به شيرينيه محمدرضا كه نشده هنوز.
مامانی
5 بهمن 94 14:14
ماشاالله به این پسر شیرین زبون
مامی الی
پاسخ
قربون محبت شما عزيزم روي گل نگار جانو ميبوسم
مامان لیلی
8 بهمن 94 15:29
سلام الی جان خوبی عزیزم؟؟؟؟؟؟آریا جونم چطوره؟؟؟؟؟؟؟؟ آخ که چقدر گرفتار شدیم هممون.....من که تا بخوام بیام تو وب آنیتا پشت سرم میاد...خیلی نمیشه اینجا بیام
مامی الی
پاسخ
سلام عزيز دلم قربون محبتت ما خوبيم. واقعا هم گرفتاري و اين دنياي جديد ارتباطات دست همه رو بسته . روي گل آنيتا رو هزار بار ميبوسم.
مامان لیلی
8 بهمن 94 15:29
وای خدای من چه واژگانی...وووووووووووووووووی با این حرف زدنت ته تر رو قربون
مامی الی
پاسخ
قربون محبتت عزيز دلم.
مامان آنیسا
17 بهمن 94 11:14
من که عاشق این غلط غلوط حرف زدناشونم
مامی الی
پاسخ
بهترين قسمت دنياي كودكي همين جاست.
طراحی تقویم1395
4 اسفند 94 20:03
با سلام خدمت شما مامان عزیز، طراحی تقویم1395 با عکس کودک دلبند شما و با سلیقه شما با نازلترین قیمت، فقط 9000 در ضمن سفارش تبدیل عکسهای کودک شما به صورت آلبوم دیجیتال( موزیک ویدیو) نیز پذیرفته میشود. کافی یک بار امتحان کنید......... سفارش و ارسال نمونه کارها فقط از طریق تلگرام09149947288
✿مامان آروشا✿
10 اسفند 94 9:39
سلام مامان الی نازنین. الهی قربونش برم چقدر شیرین و بامزه صحبت میکنه. خیلی دوست داشتنیه از طرف من این نوتلای شیرین رو محکم ببوسینش آروشا غیر از چند کلمه محدود متاسفانه یا خوشبختانه بقیه کلمات رو درست تلفظ میکرد و من دفترچه ای به این طویلی ندارم. امیدوارم همیشه شاد و خوشحال و سلامت باشین. خیلی خوشحالم که دوباره برگشتین. مواظب خودتون باشین.
مامی الی
پاسخ
سلام عزيز دلم خوبين؟ آروشاي ماهم خوبه؟ قربونش برم كه كلماتو درست تلفظ ميكرده بس كه خانومه. انشااله يه ليست بلند بالا از موفقيت هاش داشته باشيد. روي گل آروشا رو ميبوسم.
✿مامان آروشا✿
18 اسفند 94 17:06
ممنون مامان الی گل. روزت هم مبارک خانمی. امیدوارم آریای عزیزم هم در تک تک مراحل زندگیش موفق و پیروز باشه. مواظب خوتون باشین. روی ماهتون رو می بوسم.
مامی الی
پاسخ
سلام عزيزم خيلي محبت داريد روي گل خودتون و آروشاي عسلم رو ميبوسم.
mantab
27 اسفند 94 10:55
با سلام و تبریک نوروز 1395 به اطلاع شما می رسانیم نمایش( شاهزاده خانم بد ترکیب ) به کارگردانی خانم مریم کاظمی از تاریخ 8/1/95 در تالار هنر برگزار خواهد شد و گروه ما داستان این نمایش را در قالب یک من تاب ویژه طراحی نموده است تا کودک شما نیز بتواند نقشی را در این نمایش ایفا نماید. * تیم عکاسی حرفه ای من تاب در محل تالار هنر به صورت کاملا رایگان از فرزندان شما عکس خواهند گرفت. * اعضای سایت می توانند به میزان امتیاز خود در تهیه بلیط نمایش، تخفیف بگیرند. همچنین می توانید در مسابقه نقاشی فرزند خود که به زودی از طریق سایت اطلاع رسانی خواهد شد در محل تالار ثبت نام کنید نشانی: تهران، میدان هفت تیر، خیابان شهید مفتح جنوبی، جنب ورزشگاه شیرودی، خیابان ورزنده، تالار هنر. www.mantab.ir
زهرا
18 فروردین 95 11:09
حسابي تو اون وقت خوردنيشه ها...هزار ماشا الله
مامی الی
پاسخ
فدات عزيز دلم روي گل پسري رو ببوس
بهار مامان شایلین
8 تیر 95 10:52
ای جووونم آریا جوووون شما چه زیبا میحرفی...! ماشالله خووووشگلم